Een woordvoerder van Blokker bevestigd dat gegevens van Blokker-klanten zijn gelekt. Het gaat onder meer om de namen, adressen en telefoonnummers van Blokker-klanten.
Klanten konden het bestelnummer aanpassen op de adresbalk van de internetbrowser. Zo konden zij bij bestellingen van andere klanten komen en werden op privégegevens op deze manier zichtbaar. Dit was al sinds eind oktober oktober mogelijk
Toen Blokker dat hoorde, zijn zij meteen in actie gekomen. Hierdoor kon blokker, het afgelopen vrijdag, al binnen een paar uur herstellen.
Het programma Opgelicht?! geeft aan dat er 720.000 bestellingen op deze manier waren te zien. De woordvoerder van Blokker kon dit echter niet bevestigen.
Blokker laat in een statement weten dat zij het ontzettend jammer vinden dat dit is gebeurd en biedt daarom ook hun excuses aan. Blokker kon nog niet zeggen of zij alle klanten persoonlijk op de hoogte zouden brengen. Wel zouden zij binnenkort een bericht op hun website plaatsen. Verder hebben zij een melding gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Deze instantie is de toezichthouder op het gebied van dataleks van privégegevens
Het datalek komt uitgerekend ook nu aan het licht, terwijl winkels grotendeels afhankelijk zijn van online bestellingen door de lockdown.
Blokker verkoopt op dit moment nog steeds hun producten. Dit bezorgde zij aan huis, maar zijn hiermee gestopt nadat het van het kabinet is toegestaan dat klanten de producten kunnen afhalen van de winkels.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen