In de wereld van e-commerce, is het van cruciaal belang om extra aandacht te besteden aan de marketingstrategie. Met de overvloed aan webshop concurrenten wil je er natuurlijk voor zorgen dat jouw merk zich weet te onderscheiden. Wil jij nu weten hoe je dit kan bewerkstelligen? Lees dan snel verder. In deze blog geven we je namelijk enkele tips die je kunnen helpen met het creëren van een goede online marketing strategie!
1. Leg de focus op waardevolle content
Als je beschikt over een webshop en concurrenten met soortgelijke producten, dan wil je ervoor zorgen dat de consument bij jouw winkel gaat shoppen. Dit doe je door klanten te trekken met relevant materiaal, zoals blogs, vlogs, podcasts en infographics, die passen bij jouw productlijn. Op die manier promoot je impliciet jouw merk, en stimuleer je de interesse in jouw producten. Contentmarketing is een uitstekende manier om relaties te bouwen met jouw doelgroep en het helpt je te vestigen als vertrouwde bron in jouw niche. Denk wel altijd aan jouw doelgroep voordat je begint met het maken van content, zodat je de juiste toon voor de communicatie en inhoud weet af te stemmen. Dit is iets dat in veel gevallen helaas nog vergeten wordt. Men produceert de content in dat geval vanuit de eigen visie, maar de content moet juist geproduceerd worden vanuit de visie van de klant. Alleen op die manier kun je daadwerkelijk indruk maken met jouw content!
2. Gebruik real-time personalisatie
De tijd van massamarketing is voorbij. De klanten van vandaag eisen een gepersonaliseerde winkelervaring die aan hun behoeften voldoet. Kortom, hoe relevanter de aanbiedingen zijn die je promoot, hoe groter de kans dat ze zullen kopen bij jouw webshop. Het zijn de irrelevante advertenties, aanbiedingen en promoties waardoor klanten worden afgeleid, dus wil je ervoor zorgen dat je de interesses en voorkeuren van jouw doelgroep weet te pinpointen om gepersonaliseerde marketing berichten te sturen. Of je dit nu doet voor via e-mailmarketing of social mediamarketing, door jouw aanbiedingen op de juiste manier te personaliseren, maak je een hogere kans om een positieve reactie te ontvangen.
Wil je meer weten over het implementeren van een gepersonaliseerde klantervaring? Maak kennis met Anglers Rotterdam voor een op maat gemaakte aanpak op het gebied van online marketing!
3. Zorg dat jouw klanten zich gewaardeerd voelen
Het laatste aspect dat we in deze blog behandelen en waar we veel waarde aan hechten, is ervoor zorgen dat klanten zich gewaardeerd voelen door jouw merk! Consument is namelijk eerder geneigd te kopen van merken die waardering tonen en de behoeften van de klant als de hoogste prioriteit beschouwen.
Dit doe jouw klantenservice in te richten op een behulpzame, empathische manier waarbij er extra aandacht wordt besteed aan het vervullen van de klantwensen. Daarnaast kun je denken aan het organiseren van wedstrijden en weggeefacties, verwijzingsprogramma’s, bedankmailtjes na aanschaf of zelfs een handgeschreven kaartje. Deze strategieën verhogen de klantloyaliteit en kunnen je eveneens helpen om merkambassadeurs te creëren die het hoge woord over jouw merk delen met anderen!
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen