vr. apr 19th, 2024

Zakelijk Nieuws

Blijf up-to-date over de laatste zakelijke updates

Erik Kessels

Naam: Erik Kessels

Functie: Directeur KesselsKramer

Over Erik Kessels

Erik Kessels, geboren in 1966 in Roermond is een Nederlandse ondernemer. Hij is tevens fotografieverzamelaar, curator van tentoonstellingen en schrijver.

Daarnaast heeft hij ook zijn eigen communicatiebureau opgericht. Hij is op dit moment creatief directeur van het Amsterdamse KesselsKramer. Als kleine jongen was Erik al erg creatief. Na het behalen van zijn MAVO-diploma koos hij ervoor om een opleiding tot etaleur te gaan doen. Naar eigen zeggen was dit al vanaf zijn vijfde jaar zijn droom. Echter kwam hij er achter dat het niet helemaal zijn ding was toen hij de opleiding volgende aan MTS Sint Lucas in Boxtel. Hij heeft besloten om zijn opleiding te stoppen en voor marketing te gaan. Na het behalen van zijn diploma heeft Erik voor meerdere reclamebureaus gewerkt zoals Oglivy & Mather, Kuipers & Schouten en Chiat/Day. Uiteindelijk heeft hij besloten om zelf een communicatiebureau op te richten. En dat is KesselsKramer geworden.

Fotografie

Ondanks Erik Kessels zelf geen foto’s maakt, verzamelt hij graag foto’s. En daar blijft het niet alleen bij. Naast het verzamelen, organiseert hij ook regelmatig fotografietentoonstellingen. Vanuit de kunstwereld is er veel lof voor hem. Zijn insteek van de tentoonstellingen is namelijk de op het oog betekenisloze foto’s die niet mooi of niet bruikbaar zijn, een diepere betekenis en schoonheid geven.

Communicatiebureau

Het communicatiebureau KesselsKramer werd in 1996 opgericht samen met Johan Kramer. Net als bij de fotografietentoonstellingen koos Erik ervoor om anders te werk te gaan dan andere communicatiebureaus. Buiten de kaders treden en op een onconventionele manier een reclamecampagne maken. Het bureau kreeg wereldwijde bekendheid toen zij verschillende campagnes uitvoerde voor onder andere Ben, Diesel, MTV, Nike, Levi Strauss en Heineken.

Het befaamde beeld van de ‘’I Amsterdam’’-campagne is ook bedacht door Erik en Johan. Het bedrijf is ook meerdere malen in de prijzen gevallen. In 1999 ontvingen zij de Reclameman van het jaar, wonnen zij in 2003 een Gouden Leeuw voor een Ster-reclamesportje en was er in 2010 de winst van de Amsterdamprijs voor de Kunst.