Bierbrouwers moeten toezien hoe de pandemie een streep zet door carnaval. Dit betekent dat er, niet net als normaal gesproken, de komende dagen miljoenen liters bier wordt verkocht. Het is duidelijk dat dat de bierbrouwers dit voelen, er wordt geschat dat 5 à 10 miljoen liter bier wordt verkocht tijdens carnaval. Mensen geven in totaal ongeveer 270 miljoen euro uit aan het feest. Ongeveer de helft hiervan wordt uitgegeven aan alcohol.
Om toch nog iets te verdienen, hebben brouwerijen zich gemeld bij initiatieven van carnavalsclubs of jeugdverenigingen. Het Limburgse biermerk Brand werkt samen verschillende kroegen die carnavalspakketten samenstellen om carnaval toch nog thuis te vieren.
Bierbrouwerij Swinkels geeft aan dat carnaval een heel belangrijk moment voor hun is. Daarom hebben zij een campagne opgezet die anders is dan voorgaande jaren. Zo hebben zij een carnavalspersconferentie opgenomen, in de stijl van de coronapersconferenties van het kabinet. Er is ook ‘routekaart’ en een playlist, hier staan maatregelen op om carnaval op een veilige manier thuis te vieren
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen