In het algemeen spreken we vaak van twee hoofdvormen op het gebied van marketing: B2B – business to business, en B2C – business to consumer. Welke van deze twee marketingvormen jij uitvoert heeft drastische gevolgen voor je strategie, omdat de manier van uitvoering volledig verschilt. Dit is ook het geval op het gebied van zoekmachine optimalisatie! In deze blog leggen we de twee nader uit, waardoor de keuze voor jou sneller is gemaakt. Lees snel verder!
B2B SEO
Eerst gaan we dieper in op B2B-SEO. Hier ligt de nadruk voornamelijk op een formele manier van marketing. Correctheid is hier enorm belangrijk, waardoor het goed is om secuur te werk te gaan. Dit kan lastig zijn, omdat B2B-marketing vaak in een hoog tempo wordt uitgevoerd, waardoor enige flexibiliteit vaak van je gevraagd wordt.
Wanneer we kijken naar jouw website ten opzichte van B2B SEO zijn er andere elementen belangrijk dan bij B2C SEO. Zo is betrouwbaarheid écht de leidende factor voor bedrijven, wanneer ze met een bedrijf in zee gaan. Dit is niet heel gek: een verkeerde investering kan schadelijk zijn voor het hele bedrijf. Wanneer jij je website wil aanpassen middels B2B SEO is het dus belangrijk om goed te scoren met reviews. Daarnaast richt je je website hier ook op in: zo laat je succesvolle samenwerkingen sterk naar voren komen op je website, zodat je hiermee bezoekers inspireert.
B2C SEO
Waar B2C SEO erg formeel is, mag je met B2C SEO in veel gevallen net iets informeler te werk gaan. Het ligt aan je doelgroep, want ook binnen B2C SEO is het mogelijk dat je doelgroep formeel prefereert. Binnen B2C SEO is een doelgroeponderzoek erg belangrijk: hiermee bepaal je welke zoekwoorden er naar voren komen op je website, maar ook welke producten er gepusht worden op jouw website. Hoe beter je conversieratio, hoe hoger je positie in Google. Aangezien B2C-klanten vooral gericht zijn op aankoop, is het dus niet erg om je website hierop in te richten.
Hulp nodig?
Het maakt niet uit welke van de twee marketingvormen jij kiest, in beide gevallen geldt dat een goede strategie de manier is naar behaalde doelstellingen. Op het gebied van SEO kan dit erg lastig zijn, waardoor investeren in een Digital Agency een goed plan is. Neem eens een kijkje op de website van Traffic Today en kom erachter wat dit marketingbureau zoal voor jou kan betekenen op zowel B2C- als B2B SEO.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen