di. okt 8th, 2024

Zakelijk Nieuws

Blijf up-to-date over de laatste zakelijke updates

Buitenreclame: dit is hoe het de lokale ondernemer kan helpen om beter zichtbaar te worden binnen de regio

Met buitenreclame zorg je ervoor dat jouw onderneming dag en nacht zichtbaar is bij het publiek. Deze vorm van adverteren is een slimme manier om de zichtbaarheid binnen de regio te verbeteren en tegelijkertijd de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. Dit zorgt voor meer vertrouwen bij de consument en dat leidt uiteindelijk dus ook tot meer klanten en meer omzet. 

Een manier om jouw lokale onderneming te promoten binnen de eigen regio is met lichtmastverwijzing. Deze vorm van buitenreclame is ideaal om een moeilijk vindbare locatie zichtbaarder te maken, een nieuwe zaak bekender te maken, jouw bedrijf te onderscheiden van de concurrentie, vertrouwen te creëren op straat, of impulsbezoek te stimuleren.

Het is hierbij verstandig om een specialist met kennis van deze vorm van buitenreclame in te schakelen, eentje die bekend is binnen jouw gemeente. Een goed voorbeeld is buitenreclame van NPB media. Zij zijn actief in circa 170 gemeenten met onder meer lichtmastreclame, rotondereclame en stadsklokken, en bieden altijd de beste locatie (en advies) voor jouw buitenreclame.

Maar waarom zou je voor buitenreclame kiezen als lokale ondernemer? Welke voordelen levert het op en hoe kan dit de marketing van jouw bedrijf versterken? In dit artikel vind je alles wat je moet weten. 

De belangrijkste voordelen en redenen op een rij 

Het is niet voor niets dat steeds meer lokale ondernemers in buitenreclame investeren. Als dit op de juiste manier wordt gedaan, kan het namelijk veel voordelen opleveren:

Permanent aanwezig 

Bij veel marketingvormen is het eenvoudig om het weg te klikken of uit te zetten. Denk bijvoorbeeld aan een reclame op de televisie. Mensen spoelen dit eenvoudigweg door, kijken weg of zetten de televisie uit. Dat geldt ook voor online marketing. Advertenties worden vaak niet eens bekeken, maar direct vluchtig weggeklikt of per ongeluk aangeklikt. Bij continu zichtbare buitenreclame is dat onmogelijk. Het is permanent aanwezig. Dag en nacht. Mensen worden onbewust telkens herinnerd aan het logo van jouw bedrijf. In hun onbewustzijn wekt dit een gevoel van vertrouwen op. Dat maakt dat consumenten uiteindelijk sneller voor de diensten en producten van jouw bedrijf zullen kiezen. 

Beter zichtbaar 

Lichtmastreclame is bovendien een slimme manier om consumenten sneller de weg naar jouw onderneming te laten vinden. Vooral als lokale ondernemer is dit dan ook erg belangrijk. Op die manier weet je immers niet alleen de naamsbekendheid te vergroten en de juiste doelgroep aan te spreken, maar ook de vindbaarheid van het bedrijf te vergroten.
De uiting is ’s avonds en in de nacht verlicht en daardoor opvallend en uitstekend te zien.

Altijd op de beste locaties zichtbaar 

Een specialist in buitenreclame, zoals NPB Media, zal er altijd voor zorgen dat de buitenreclame op de juiste locaties zichtbaar wordt. Dit zijn plekken waar veel passanten langs zullen komen en je de grootste kans maakt om de doelgroep te bereiken. De locatie wordt altijd in overleg bepaald. En per locatie kan ook het aantal dagelijkse gemotoriseerde en fietsende passanten inzichtelijk gemaakt worden. 

Hoe kan buitenreclame de marketing van jouw bedrijf versterken? 

Om de kans te vergroten dat de doelgroep met jouw boodschap in aanraking komt is het verstandig buitenreclame te combineren met andere reclamevormen. Offline en online marketing horen in harmonie met elkaar samen te werken. Alleen dan behaal je de beste resultaten. Met behulp van buitenreclame weet je de lokale doelgroep sneller te bereiken, tegelijkertijd zorgt het voor een betere naamsbekendheid. Dit leidt ertoe dat mensen sneller zullen zoeken naar jouw bedrijf op het internet. Hierdoor zullen dus ook online marketingvormen beter aanslaan. Dit geldt andersom natuurlijk ook. Dit is dan ook waarom buitenreclame de gehele marketing van jouw bedrijf kan versterken. 

About Post Author