do. nov 21st, 2024

Zakelijk Nieuws

Blijf up-to-date over de laatste zakelijke updates

Software kan in iedere afdeling van je bedrijf verbeteringen in de processen teweeg brengen. Lees er meer over per afdeling.

De meeste bedrijven zullen de administratieve taken met software doen. Een goede stap als je het aan een proces verbeteraar als Proces Bouwers vraagt, maar er is nog veel meer te winnen. Hoe kan software een rol spelen in bedrijfprocessen verbeteren? Over deze vraag gaat dit artikel. Daarmee worden de belangrijkste processen binnen een bedrijf behandeld: van sales tot facturatie.

Sales verbeteren met software

Een goed overzicht van leads en klanten kan het de sales afdeling vele malen makkelijker maken. Koppel sales aan een verkoper en laat de verkopers met het laagst aantal sales het trucje afkijken van jouw beste verkopers. Maak jouw bedrijf tot een zelf-optimaliserend bedrijf door continue verbeteringen door te voeren. Vraag ook je verkopers welke taken zij doen, om dit middels software de standaard te maken. Goede sales kan zo simpel zijn als een mailtje of bericht via LinkedIn sturen op iemands verjaardag.

Productie verbeteren met software

In de productie, of het nu om fysieke producten gaat of diensten, is bij veel bedrijven winst te boeken door de processen beter aan te laten sluiten. Dit kan hem in machines zitten en een overzicht van welke resources beschikbaar zijn tot een voorraad systeem met een goede koppeling naar de e-commerce omgeving. Zeker bij bedrijven in de maak-industrie kan het beheren van resources een uitdaging zijn. Ga hiervoor het gesprek aan met een specialist.

Boekhouding verbeteren

De derde stap in hoe software bedrijfsprocessen kan verbeteren, geldt voor ieder bedrijf. Dit omvat namelijk het verbeteren van de boekhouding. Met name sneller factureren en tijdig herinneren kan een verbetering in de cashflow geven en het risico verlagen. Software speelt hier zoals je je voor kunt stellen een uitermate grote rol in.

Klantenservice verbeten

De laatste locatie binnen een bedrijf waar dit artikel over gaat, is de klantenservice. Ieder bedrijf met klanten heeft ermee te maken, en toch hebben veel bedrijven het niet goed voor elkaar. Dit begint met de klant het contact laten beoordelen. Welke medewerker scoort het hoogst? Laat hem zijn skills aan het hele team uitleggen. Goede training middels software kan hier een verschil in maken. Bovendien maakt een goede klantrelatie eerlijke feedback krijgen makkelijk. En daarmee kun je weer verder gaan verbeteren!

About Post Author