do. nov 21st, 2024

Zakelijk Nieuws

Blijf up-to-date over de laatste zakelijke updates

Er zijn heel veel hele handige Lifehacks beschikbaar die je leven een stuk gemakkelijker kunnen maken. In dit blog hebben een aantal Lifehacks voor je op een rij gezet die je helpen om op kantoor, een stuk efficiënter en aangenamer te werken.

  • Krijg je bezoek op kantoor en moet je iedere keer de Wifi gegevens doorgeven? Maak er dan een QR-code van! Je kunt dit gratis doen op de website van QRStuf. De klant hoeft dan alleen nog maar met zijn of haar camera de QR-code te scannen om gebruik te kunnen maken van jullie Wifi.
  • Ben je klaar met het bericht typen in WhatsApp? Je vindt de (.)punt toets door te wisselen van toetsenbord op je mobiel. Je kunt ook gewoon 2 maal achter elkaar op de spatiebalk te drukken. Er verschijnt meteen een (.)punt na het woord.
  • Hulp nodig bij het opstellen van correspondentie in het Engels? Gebruik dan Grammarly. De tool is gratis en geeft je suggesties om de juiste spelling te hanteren. Voor de Chrome-gebruikers is er ook een Plugin
  • Ben je net een goed artikel aan het lezen op het web, komt er een collega langs om iets na te vragen… van schrik sluit je per ongeluk het tabblad, weg artikel… Geen nood! Open je browser even opnieuw en druk net zo lang op de toets combinatie Ctrl+Shift+t tot je de betreffende site met het artikel weer hebt gevonden. Dat scheelt zoekwerk! Voor de Mac-gebruikers is het: Cmd+shift+t.
  • Werk je in Teams? Met shortcuts kun je ‘opdrachten’ geven. Typ in de zoekbalk eens in: /beschikbaar of /afwezig en… Voilà! Je status wordt direct aangepast.
  • Wil jij nooit meer een klus of taak vergeten en werk je met Outlook? Ga dan de functie ‘Taken’ gebruiken. Sleep je bericht snel en gemakkelijk linksonder naar Taken in je navigatiebalk. Vul de ontbrekende gegevens in (vooral de datum dat je taak af moet zijn!) en druk op OK. De inhoud van het bericht komt dan in je taak te staan. Nu verschijnt je taak aan rechterkant in Outlook (als je geen takenlijst ziet, dan maak je de functie eerst even zichtbaar door de knop Takenbalk zichtbaar te maken bij de 3 puntjes’. De taak verdwijnt pas als jij de taak op voltooid hebt gezet. Zo vergeet je nooit meer iets!
  • In WhatsApp kan je ook creatief met lettertypes zijn. Wil je een woord of zinsdeel dik gedrukt weergeven? Zet dan een * voor en achter het gedeelte dat dik gedrukt moet zijn (bijv. *test*). Tekst schuin maken? Zet dan een _ voor en achter het gedeelte dat schuin moet zijn (_test_). Handig ook om iets extra te benadrukken in de groepsapp van kantoor.

En dan de laatste Lifehack: las af en toe een pauze in! Uit onderzoek blijkt namelijk dat meer daglicht zorgt voor een beter humeur en meer creativiteit. Regelmatig een ´Walking Meeting´ met je collega’s inlassen is dus ook een heel goed idee.

About Post Author