De make-upverkoop daalde in 2020 met 11,5 procent, terwijl er een stijging was van 28 procent in de verkoop van gezichts- en huidverzorging.
Nu door de lockdown iedereen binnen zit , lijken mensen het minder belangrijk te vinden om zich op te maken. ICI PARIS XL denkt dat dat deels komt doordat, als mensen toch buiten komen, zij mondkapjes moeten dragen.
Meer aandacht voor persoonlijke verzorging
Hoewel de make-upverkoop daalde valt het op dat mensen wel vaker huidverzorging producten kopen. Er was een stijging van 4,1 procent voor de verkoop van gezichtsverzorging. Verder steeg de verkoop van andere lichaamsverzorging met 24,7 procent.
Dat laatste geeft echter een onbetrouwbaar beeld, dat komt door de stijging in verkoop van handzeep tijdens de coronacrisis. Dat neemt niet weg dat ook zaken als shampoo en huidcrème het goed deden.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen