11 november, ook wel Singles’ Day genoemd, was voor Bol.com een reden om te stunten met prijzen. Het warenhuis had drie keer zoveel omzet als het jaar daarvoor. Er wordt bij Bol.com al gesproken over ‘de meest succesvolle dag van 2018’.
Artikelen
De hele dag door verschenen er digitale bordjes met verschillende aanbiedingen op het scherm van de klanten. Hierin stonden welke producten afgeprijsd waren. Verschillende verzorgingsproducten verkochten goed, zoals Eau de toillette Guess Seductive en de One Blade Trimmer van Philips. Ook de game FIFA19 ging razendsnel over de digitale toonbank.
In een persbericht verteld Ahold Delhaize-dochter:“In tegenstelling tot een normale e-commercedag was het extra druk in de ochtend. Klanten leken al vroeg op de dag de deals te checken. Uiteindelijk werden de meeste aankopen in de avond gedaan. Het drukste uur was tussen negen en tien uur. Voor de Belgische klanten was dit wat eerder, tussen acht en negen uur.”
Singles’ Day
Singles’ Day is een dag die afkomstig is uit China. Het is een dag waarop Chinezen vieren dat ze vrijgezel zijn. Dit doen ze door cadeaus te kopen voor zichzelf. Het is in de jaren 90 bedacht door vier studenten. Bol.com heeft hier dus slim gebruik van gemaakt.
Black Friday
Binnenkort komt Black Friday er weer aan (23 november). Black Friday is de dag na Thanksgiving waarop veer Amerikanen goedkoop gaan shoppen. Dit leidt vaak tot hectische drukte en chaos. Deze trend is overgewaaid naar Nederland. In dit weekend spelen veel online winkels in op deze trend door te stunten met prijzen.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen