In het eerste kwartaal van 2021 heeft PostNL 108 miljoen pakketten geleverd. Dat is een stijging van maar liefst 60 procent vergeleken met de 67 miljoen geleverde pakketten in dezelfde periode een jaar eerder. Dit blijkt uit gepubliceerde cijfers van het bedrijf.
Sinds het begin van de coronacrisis bestellen steeds meer mensen online. Dit komt doordat de winkels afgelopen periode gesloten waren of onder bepaalde regels open mochten blijven.
Hier heeft PostNL een omzet van 662 miljoen euro aan overgehouden, waarvan 130 miljoen euro winst. Een jaar eerder was de winst nog 15 miljoen euro. De postafdeling deed het ook goed. Afgelopen periode verdiende deze afdeling 59 miljoen euro. Daarvoor deze afdeling het juist moeilijk. Omdat er steeds minder post werd verstuurd, maar alles meer digitaal ging. Het bedrijf verwacht echter dat dit voornamelijk door de coronacrisis komt en de groei eenmalig is.
Het bedrijf vertelde dat deze groei op de postafdeling voornamelijk komt door de vaccinatie-uitnodigingen en dat veel ouderen via de post hebben gestemd bij de Tweede Kamerverkiezingen.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen