Unilever trekt de reclame voor Dollar Shave Club terug van Pornhub en wil er ook met zijn andere merken niet meer worden gezien. Dat bevestigt het bedrijf maandag na berichtgeving door Britse media.
Het gaat om het Amerikaanse bedrijf Dollar Shave Club die jaren terug werd overgenomen door Unilver. Het moest hierbij om een korte campagne gaan die eerder dit jaar online stond. Volgens Matt Knapp, directeur bij Dollar Shave Club, zijn de advertenties van Pornhub niet duur, maar interessant genoeg zijn het bereik en de indrukken groot.
The Sunday Times
Afgelopen weekend schreef The Sunday Times over grote merken zoals Unilever en Kraft Heinz die mannenproducten onder de aandacht brengen via deze site. Dit terwijl de pornosite onvoldoende zou doen om misstanden tegen te gaan.
Zo zouden op de site meerdere video’s staan van misbruik van minderjarigen. Bestuurder Blake White van Pornhub noemde beelden van minderjarigen die seksueel worden misbruikt verschrikkelijk en zei dat het bedrijf er met verschillende partijen alles aan doet om dit soort praktijken tegen te gaan.
Unilever
Unilever zegt niet op de hoogte te zijn en verklaart dat zij geen advertenties op pornosites ondersteunen. De levensmiddelenproducent verklaart dat het bedrijf niet op de hoogte was van de campagne van Dollar Shave Club en dat het bedrijf operationeel onafhankelijk is als het gaat om de marketingactiviteiten.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen