Zo liet Corendon maandag weten dat al hun vluchten tot 1 juni worden geannuleerd wegens het grote effect van het coronavirus. Zo liet Corendon weten dit besluit is genomen nadat de overheid met reisadvies kwam en de maatregelen die gelden op bepaalde vakantiebestemmingen.
Geen geld terug
De reisorganisatie besloten geen geld terug te geven, maar bieden ze klanten een voucher aan van het zelfde waarde als hun reis die ze hadden geboekt. Als een reis wordt geannuleerd zouden reisorganisatie eigenlijk geld terug moeten geven. Het bedrijf zegt zich ervan bewust te zijn dat dit niet de gebruikelijke procedure is. Zo liet Corendon weten “De huidige situatie is echter zo uitzonderlijk dat Corendon zich op het standpunt heeft gesteld dat het gerechtvaardigd is om hiervan af te wijken. Corendon is samen met de reis- en luchtvaartbranche in overleg met het ministerie van Economische Zaken en Klimaat en de Autoriteit Consument & Markt over deze wijze van terugbetaling”
In normale omstandigheden is het gebruikelijk ij Corendon dat klanten bij een boeking van de reis 35 procent van het bedrag vooruitbetalen en de rest voor paar weken voor vertrek. Dus klanten die nog niet alles hebben betaald hoeven dat niet meer te doen.
Andere reisorganisaties
Alle Nederlandse reisorganisaties gaan het beleid van geen geld terug geven hanteren. Zo liet Corendon weten “Als we geld zouden teruggeven, zouden we direct het faillissement kunnen aanvragen.” In andere Europese landen, zoals België en Italië is dit al toegestaan.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen