Eerder werd bekend dat horecaondernemers het lastig vonden om de coronamaatregelen te handhaven. Winkeliers vertellen nu ook over hun problemen met het handhaven van de coronamaatregelen. Een van de belangrijkste maatregel is dat consumenten 1,5 meter afstand moeten houden. volgens Detailhandel Nederland vinden consumenten juist lastig om zich aan deze maatregel te houden.
Ervaring op de werkvloer
Detailhandel Nederland laat weten dat het niet altijd even makkelijk loopt op de werkvloer. “Er vinden steeds meer discussies tussen klanten en winkelmedewerkers plaats”, aldus Detailhandel Nederland. Detailhandel Nederland roept consumenten op om echt aan de coronamaatregelen te houden. “We zien dat winkeliers meer worden geconfronteerd met klanten die de 1,5 meter afstand negeren en bijvoorbeeld met een hele familie in de winkel komen.” Dit is juist niet de bedoeling en gaat tegen de coronamaatregelen in.
Ook hebben winkeliers een aantal keer te maken gehad met flinke woordenwisselingen over het afstand houden. maar ook de looproutes en wachttijden zijn grote ergernissen van consumenten. Het komt ook voor dat klanten boos op elkaar worden.
Detailhandel Nederland vindt het belangrijk dat er aan de regels wordt gehouden. “De winkelier heeft gastvrijheid hoog in het vaandel. Om steeds meer als een soort politieagent te moeten optreden, past daar niet bij en doet afbreuk aan de sfeer die men probeert te creëren” aldus Detailhandel Nederland. Zo laat Detailhandel Nederland nog weten dat ze zeker aan de coronamaatregelen zullen houden “Het gaat om de gezondheid van eigen medewerkers, maar ook van consumenten zelf. Volhouden is het devies.”
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen