Het Finse mediabedrijf Sanoma verkoopt zijn Nederlands-Belgische mediatak, waaronder NU.nl, aan DPG Media voor een bedrag van 460 miljoen euro. Met de overname van de Sanoma-magazines en nieuwssite Nu.nl wil DPG haar positie ten opzichte van met name Facebook en Google versterken.
DPG Media ziet een grote kans in het verder digitaliseren van de bekende magazine titels. DPG is in Nederland al uitgever van AD, Volkskrant en de trouw.
De deal moet nog worden goedgekeurd door de Autoriteit Consument & Markt en ook de ondernemingsraden moeten nog hun advies uitbrengen.
Sanoma houdt na de overname nog een deel over. Sanoma wilt zich vooral gaan richten op de educatieve tak van het bedrijf, Sanoma Learning. De CEO van Sanoma Media Netherlands, Rob Kolkman, blijft aan tot de verkoop aan DPG Media, en wordt per 1 januari CEO van Sanoma Learning.
Sanoma Media Netherlands behaalde in 2018 een omzet van 424 miljoen euro. Bij het bedrijf werken 894 medewerkers waarvan het grotendeel in Hoofddorp. DPG Media, onderdeel van DPG Media Group, behaalde in 2018 een omzet van 746 miljoen euro, bij het bedrijf werken momenteel 2795 medewerkers verspreid over heel Nederland.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen