De Nederlandse bierproducent Heineken heeft het eerste kwartaal van dit jaar vanwege de coronacrisis 2,1 procent minder bier verkocht. De zwaarste maand was maart voor Heineken toen zijn veel horecagelegenheden in verschillende landen gesloten, toen werd de verkoop geraakt. Dit melde Heineken woensdag.
Verkoop dit jaar
De totale verkoop van Heineken dit jaar was 51,6 miljoen hectoliter aan bier. Dit is een daling van 2,1 procent te opzichten van een jaar eerder. In maart is het bedrijf het hardst geraakt toen zakte de verkoop met 14 procent.
Gevolgen voor het bedrijf
de gevolgen dit Heineken mee maakt zijn dat de winst in 2019 nog 299 miljoen euro in eerste drie maanden was. De winst is nu maar 94 miljoen euro in de eerste drie maanden van 20202. Ook betaalde het bedrijf in het eerste kwartaal van vorige jaar gewoon dividend uit, dit jaar wordt er ook geen dividend uitgekeerd. De salarissen van het bestuur wordt met 20 procent verlaagd.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen