Het beleid van KLM en Transavia over hun voucher regeling wordt nu aangepast. KLM en Transavia zouden eerst voor de geannuleerde vluchten vouchers teruggeven aan klanten maar dit wordt nu toch veranderd naar geld teruggeven. Dit gaan ze doen met terugwerkende kracht voor alle geannuleerde vluchten.
verandering
Sinds de uitbraak van het coronavirus en daarmee gepaard gaande beperkte reisbeperking hebben alle maatschappijen sinds medio maart veel vluchten moeten schrappen. Reizigers die een ticket in deze periode hebben gekocht is aangeboden om Vouchers te krijgen die ze op een latere periode kunnen gebruiken. De Voucher is een waardebon die later gebruikt kan worden om een vlucht of vakantie kan boeken, in plaats van geld teruggeven wat eigenlijk wettelijk moet. De Nederlands overheid heeft toen de voucher regeling gedoogd, wat later is veranderd toen Brussel met de regel kwam dat reizigers altijd e keuze mogen hebben om geld terug te willen.
KLM als Transavia gaf daar toen gehoor aan, maar alleen voor vluchten die werden geboekt na 15 mei. Nu komen ze daar op terug nadat een claimbureau een rechtszaak aangespannen had tegen onder meer KLM en Transavia om geld terug te eisen voor gedupeerde reizigers.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen