‘s werelds grootste bierbrouwer AB InBev had het zwaar tijdens de lockdowns. Zij zagen de opbrengsten in Europa met bijna 20 procent dalen. Mensen dronken weliswaar meer thuisis, maar dit was niet genoeg om de gevolgen van de sluiting van cafés en restaurants te compenseren. Dat blijkt uit cijfers die de bierbrouwer heeft gepubliceerd.
AB InBev heeft onder andere het merk Corona op de markt gebracht., het bedrijf meldt dat de gezamenlijke verkoop van zijn drie wereldwijde merken (Budweiser, Corona, en Stella Artois) met 5 procent is gestegen. Corona deed het goed in in diverse Latijns-Amerikaanse landen. In de VS stegen de verkopen van de nieuwe drankenvariant seltzer stevig.
AB InBev verkocht vorig jaar wereldwijd 530,6 miljard hectoliter bier en andere dranken. Dat is een daling van 5,7 procent ten opzichte van het jaar ervoor, in het jaar ervoor werd er 561,4 miljard hectoliter verkocht. Het brutobedrijfsresultaat (ebitda) was in 2020 17,3 miljard dollar. Dat is een daling van 18 procent ten opzichte met het jaar ervoor. Toen was het brutobedrijfsresultaat nog 21,1 miljard dollar
Meer berichten
Pre-employment screening in verschillende sectoren: specifieke uitdagingen en overwegingen
Re-board op kantoor: duurzaamheid, veelzijdigheid en stijl
Hoe kies ik de koeriersdienst die het beste bij mij past