Ticketswap is een makkelijke manier om vertrouwd tweedehands kaartjes te kopen voor een normale prijs. Dit platform is hard nodig, omdat een wetsvoorstel het wederom niet heeft gehaald. De directeur van Ticketswap zegt dat het platform een succes is, omdat er geen serieuze concurrentie is.
De woekerprijzen die doorverkopers vragen voor de tickets is een serieus probleem. Deze week keek ook de eerste kamer naar de oplichting in de branche. Ticketswap heeft de oplossing voor het eerlijk verruilen van bijvoorbeeld een concertkaartje. Kan iemand onverwachts niet mee? Dan kan je de ticket op het platform zetten en door de koppeling met Facebook weet je precies van wie je het kaartje koopt. Daarnaast beoordeelt het platform ook nog andere dingen om de betrouwbaarheid nog beter te krijgen.
Om de absurde prijzen tegen te gaan mag een kaartje voor maximaal 120% van het aankoop bedrag op Ticketswap gezet worden. Over de prijs vraagt Ticketswap 5 procent van de koper en verkoper.
Ticketswap oprichters irriteerde zich
De directeur van het bedrijf startte vijf jaar geleden samen met twee vrienden het initiatief. Dit initiatief is gekomen door de frustraties over de hoge prijs en dan was het ook nog onzeker of het kaartje wel echt was.
Inmiddels is het bedrijf in 40 landen online te gebruiken. Het platform kent ongeveer 2 miljoen geregistreerde gebruikers. dat is een verdubbeling ten opzichten van vorig jaar. De omzet groeit net zo hard mee.
Hoe het bedrijf zo snel groeide
De aanlooptijd was kort. De eerste klanten waren snel overtuigd. Wij hebben hier weinig marketing voor hoeven doen. Door dat de tickets ook via Facebook worden aangeboden deel je vanzelf je naam organisch. Dit zorgt voor een groot bereik. Mensen zien dan ook meteen dat iedereen het gebruikt. Dat is goed voor de vertrouwen voor de mensen die Ticketswap niet kennen. Het belangrijkste voor de snelle stijging is natuur dat wij voor een groot probleem een oplossing aanbieden.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen