Webshop Zalando heeft tijdens de presentatie van de jaarcijfers laten weten meer willen inzetten op luxe mode. Zo gaat Zalando meer luxe merken op hun webshop aanbieden en op deze manier meer aanwezig te zijn in het premiumsegment.
Jaarcijfers Zalando
Voor Zalando was het 2019 een goed jaar zo zijn ze flink gestegen met omzet, actieve klanten en winst. Zalando is in 2019 van 4,6 miljoen gebruikers naar 31 miljoen gebruikers gegaan dit is een enorme groei. De aantal orders in 2019 waren dan ook maar liefst 145 miljoen. Door deze ontwikkeling is de omzet ook flink gegroeid met een groei van 20,3 procent dat in euro’s 6,5 miljard is. De bestellingen groeide het hardst voor Zalando in het vierde kwartaal tijdens de feestdagen. De nettowinst steeg van 51,2 miljoen euro naar 99,7 miljoen euro in 2019.
Premiumsegment
Dit jaar denkt Zalando de afzet van producten nog eens met 20 tot 25 procent te laten groeien. Dit willen ze bereiken door in 2020 meer luxe merken te introduceren op hun website. Zo komen in het luxesegment merken als Moschino Couture, Alberta Ferretti en hoogst waarschijnlijk zal dit lijstje met luxe merken flink groeien bij Zalando.
Meer berichten
4 tips om jouw kantoorgebouw te vergroenen
Welke activiteiten kun je ondernemen om meer klanten via je website te krijgen?
Hoe personeelsplanning bijdraagt aan het behalen van organisatiedoelen