za. jan 23rd, 2021

Zakelijk Nieuws

Blijf up-to-date over de laatste zakelijke updates

Je vindbaarheid vergroten in 3 fases

Je wilt online zichtbaar zijn. Meer website bezoekers betekent meer leads. Maar hoe doe je dit? Vindbaarheid vergroten doe je met SEO. Dit is een langdurig traject, want je hebt niet zomaar resultaat. Maar de resultaten zijn veelal wel langdurig en blijvend. Zeker als je altijd door blijft gaan met SEO. In dit artikel nemen we de drie fases met je door hoe je je vindbaarheid vergroot.

Fase 1: Heldere propositie

Met een propositie vertel jij waarmee jij je onderscheidt ten opzichte van de rest. Je geeft antwoord op vragen, zoals:

  • Wie is de doelgroep?
  • Wat is het probleem van jouw doelgroep?
  • Welke producten/diensten bied jij aan om het probleem op te lossen.
  • Wat is jouw Unique Selling Point?

Wanneer je niet antwoord kunt geven op de bovenstaande vragen, dan moet je terug naar de tekentafel. Voordat je start aan het vergroten van je vindbaarheid moet je investeren in je propositie. Alleen wanneer je weet voor wie en waarvoor je het doet, kun je starten met het vergroten van je vindbaarheid.

Fase 2: Alle kanalen op orde

Alle kanalen die jij gebruikt voor marketing, zoals social media en de website, maar ook Google Mijn Bedrijf moeten in orde zijn. Mensen komen vaak op deze kanalen en je wilt dat ze jou van je beste kant zien. Een goede website is beveiligd, laadt snel, heeft goede content en is actiegericht. Zorg dat alles goed is ingericht, van contactformulier tot aan de landingspagina’s op je website.

 

Wees verder ook kritisch naar andere kanalen, zoals Google Mijn Bedrijf. Dit is namelijk een eenvoudige manier om gemakkelijk je online vindbaarheid te verbeteren. Zo word je beter getoond in de (lokale) zoekresultaten. Daarnaast krijg je meer vertrouwen van de bezoeker omdat je gegevens overzichtelijk daar staan.

Fase 3: Campagnes optimaliseren

Nu alle kanalen in orde zijn, kun je starten met het optimaliseren van je campagnes. Maak en deel relevante content voor je bezoekers. Goede content is belangrijk om je bezoekers te informeren en activeren. En dankzij deze teksten vergroot je je vindbaarheid. Let wel op dat content verder gaat dan tekst. Denk ook aan afbeeldingen, infographics en videos. Zet natuurlijk je content in voor het juiste doel.

 

Maak gebruik van advertentie om je content te delen en je doelgroep te bereiken. Dat is een mooie aanvulling zeker het begin als je gaat beginnen met het vergroten van je vindbaarheid. Optimaliseer deze campagne gedurende het traject wel.

 

Zorg verder dat je een start maakt aan een linkbuilding campagne. Zoek de belangrijk url’s op van je website en verzamel de anchor/zoekwoorden die voor jou belangrijk zijn. Zo optimaliseer je elk onderdeel van het vergroten van je vindbaarheid.

 

Zo heb je dus een goede website, met relevante content, die goed werkt en bezoekers in drie fases. Natuurlijk komt er nog veel meer bij kijken als het gaat om SEO. Maar in deze fases maar je wel een vliegende start voor het vergroten van je vindbaarheid.