zo. jun 26th, 2022

Zakelijk Nieuws

Blijf up-to-date over de laatste zakelijke updates

Wordt McDonald’s een gezonder restaurant?

McDonald’s het fastfood restaurant waar iedereen wel een keer heeft gegeten. Iedereen kent ze van hun Franse frietjes of hun Big Mac’s, maar de consument wil tegenwoordig gezonder voedsel. Algemeen directeur van McDonald’s Nederland Manu Streijaert zegt dat zij hier op gaan inspelen om zo aan de klanten behoeften te voldoen.

In de periode van 2011 tot 2014 had McDonald’s het zwaar te voortduren. Over de hele wereld liepen er steeds meer klanten weg bij McDonald’s en de winst en de omzet liep dus ook terug. Het was niet dat McDonalds het zo zeer slecht deed, maar de omgeving veranderde snel. De fastfoodketen moest hier dus in mee gaan, maar dat is niet eenvoudig als het bedrijfsconcept van McDonald’s vooral opgebouwd is uit traditie.

Openheid

Streijaert zegt ook dat de fastfoodketen meer op een supermarkt begon te lijken dan een restaurant. Hij zegt dat McDonald’s zich 45 jaar lang in een blackbox bevond. Echter stelt hij ook dat bij een modern restaurant ook sprake moet zijn van openheid en de keuze uit gezondere producten. Deze week begint McDonald’s al met zijn openheid te tonen. Dit doen zij door 100 restaurants open en bloot te stellen aan klanten. Dit betekend dat de klanten nu achter de schermen kunnen kijken hoe het eten gemaakt wordt en welke ingrediënten en producten zij gebruiken.

Australië

In Australië is er voorheen al met succes een gezonder menu ingesteld. Zij voegde de volgende dingen toe op hun kaart: gegrilde ananas, guacamole en rode biet. Tevens is het witte broodje vervangen door een brioche, een wrap van sla of een kaiserbroodje.

Het bleek een waar succes. Waar de fastfoodketen eerst een winstdaling van 15 procent realiseerde, kwamen zij nu weer in de groene cijfers terecht met een flinke winststijging.

Er werd gebruik gemaakt van een test restaurant. Dit restaurant had verdere geen opvallende connectie met McDonald’s maar hier testte zij wel gezondere maaltijden zoals rijst met pompoen en linzen, quinoasalades en verse koffie. Vervolgens werd er gekeken of het desbetreffende product geïmplementeerde kan worden in de menu kaart van McDonald’s.

%d bloggers liken dit: